Tuesday 24 January 2023

Sedap Niase Tomyam di Ipoh, Perak

 24.01.2023 | Selasa

Harini berkesempatan story singgah makan di Niase Tomyam dekat Ipoh baru² ni.. sebelum² ni mem aku memang teringin nak rasa tomyam ni sebab selalu sangat FYP kot Tiktok.. Jadi kebetulan nak hala ke utara, kami pi singgah..

Normally kena beratur 1-2 jam sebelum² ni aku tengok, tp nak dijadikan rezeki, aku hanya beratur dalam 15 minit kot sebab hari Jumaat org x ramai sangat. Alhamdulillah laa kan.. kalau dak, mau berpeluh kena beratur.. hahaha..

Mem aku tengah beratur tu.. 

Kronologi cara² nak beli:

1. Beratur (1 group/famili hanya sorang saja perlu beratur)

2. Bila cashier panggil, pi order.. sila decide siap² nak order apa sebab sepanjang beratur tu, owner dah letak 3-4 tagging menu yang dijual.. tak payah la dah sampai kaunter, baru dok nak pikiaq.

3. Lepas order, cashier akan bagi buzzer.. so, boleh la merayap mana² dulu dalam jarak 800m.. dan cari meja makan.. meja makan ni x kisah, boleh la dok mana² yg kosong..

4. Kalau org x ramai mcm time aku mai ni, dalam 10 minit x sampai, dah dapat makanan.. pesanan cashier: pulangkan dulang sb x cukup utk org lain.. its ok ja.. dan.. makan lah dengan penuh kenikmatan & kesyahduan.. 😁😁





Rasa / taste:

Utk 1st time ni, aku order

- Mix tomyam (udang + ayam) + nasi

- Add-on 1 bihun

- Dgg harimau menangis

- Mix tomyam take away 2 utk kakak² aku

Total = RM90.00


Daging harimau menangis memang sedap

Haa.. tgk saiz udang dia.. hahaha


Menu yg aku order utk makan berdua.. tp utk portion, sesuai untuk 3 org makan.. Memang aku rekeman sangat Niase Tomyam ni kat hangpa.. 

Tomyam pekat + isi banyak + rasa memang sedang + dgg harimau menangis memang nak teriak aku makan, sedap gila..

Jadi, aku dan mem aku (ikut tekak kami), akan repeated balik bila² mai ke Ipoh atau kalau mai tgk rumah kami di Seri Iskandar.. Insyaallah..

Pesanan: Sebenanrnya dah 2x aku mai sini.. kali ke-2, beratuq dekat sejam sb cuti CNY.. Cubaan kali ke-2 ni nak pastikan konsistensi taste Niase Tomyam ni. ALHAMDULILLAH.. Still sedap mcm yang kali pertama. MANTOPPPP.. Tahniah owner Diana Sidek.

Lokasi: Hangpa waze saja Niase Tomyam Ipoh

#mystory



No comments: