Thursday 5 January 2023

Motor Aku Habis Minyak

 05.01.2023 | Khamis

Honda EX-5 aku memang akan minum petrol isian penuh lebih kurang 3-4 bulan sekali. Cuba hangpa bayangkan, mcm mana penggunaan motor aku ni? 🤭🤭🤭

Memandang esok Jumaat, pakai motor pi solat Jumaat.. petrol aku dah perasan 2-3 mgu lepas mcm nak empty.. harini balik sekolah, aku dengan perasaan semangat, terus start motor nak pi isi minyak petrol di FIVE Kg.Gebok.. pertengahan jalan, adehhhh.. motor aku dah semput.. mcm org x cukup nafas.. 🤣🤣🤣🤣. Aku dah agak minyak dah langsung licin ni.. "

Dengarkanlah... disepanjang jalan aku berdoa.. semoga sampai ke stesyen minyak.." 😁

My Honda Expai

Akhirnya, bersemput² kritikal, terus mati enjin.. Apa lagi, turun dan tolak laa.. jarak nak sampai stesyen minyak dah x jauh.. dalam 600-700 meter lebih kurang.. Baru 10-15 tapak menolak motor.. aku dengar ada motor berenti belakang aku.. aku toleh laa... kelibat sorang lelaki muda berbangsa India..
"Bro.. minyak habis ke?".. aku mengiyakan.. sambil senyum kambing.. hahaha.. "Takpe bro, sy tolak..".. dalam hati aku, dengan keberatan aku ni, segan pulak rasanya.. tp takpa lah.. dah brader India ni offerkan diri..

Terus dia tolak guna kaki motor aku sampai lah ke stesyen minyak FIVE Kg Gebok.. Alhamdulillah..

Aku ucapkan terima kasih kat brader india tu dan dia jawab.. "Ok bang.. No problem..." ingat nak la hulur sikit duit kopi, tp dia terus berlalu....

Kesimpulan:
Sebenarnya.. ramai rakyat Malaysia yang berbilang kaum ni sebenarnya "support each other".. Cuma ada kalanya diletakkan kayu api oleh pemimpin² politik utk membunuh semangat perkauman sesama bangsa kita di Malaysia. Aku sangat respect dengan brader India tadi sebab mahu tolong aku.. THANKS BRADER.. 👍👍👍

#cheguaanuarmenulis.nilai
#mystory

No comments: