Thursday 30 June 2022

Pasca Covid19

Ketika tak dengar dah kes positif Covid19, kami sekapai karam kena jangkitan virus Corona.. sungguh tak sangka.. 😁😁

Harini hari ke-9 dari tarikh aku buat RTK positif Covid19. Selalunya aku baca artikel tentang kesan² pasca Covid19. Tp, la ni aku sendiri mengalami sindrom cepat keletihan akibat virus yang dah masuk ke badan aku baru² ni.



Apa yang aku rasa tu?

1.Sampai ke harini aku makan minum tak berbau. Makan tak terasa.. Bancuh ayaq nescafe, kalau dak, aroma nescafe punyala surrrr bau dia, huh, takdak bau.. masuk muka dlm gelas, sayup² ada la sikit bau aroma Nescafe.. Semalam pulak, aku pi Nasi Kandar Pelita kat Seremban, kot² boleh selera dan berasa sikit masa makan, namun mengecewakan. Punya lah boh banjir sikkandaq, suap masuk mulut, tak rasa apa.. potong laa hai.. 😅😅

2.Kelesuan. Semalam 1st day ke sekolah, dari rumah okey.. bila ke sekolah byk berjalan, mula aku rasa cepat keletihan. Sebelum ni masuk kelas, boleh pakai speaker volume maksimum, tp dua harini dah x terdaya.. Tak boleh dah all out buat presentation. Lepas mengajaq la ni, kalau kuat sikit push, jadi tak cukup nafas.. harap² bersifat sementara.

3.Mood pun swing. Aku ni kira nak tidoq saja.. hahaha.. mungkin cepat letih, jadi nak tidoq saja la kejanya.. 😁😁

So, harap² simptom pasca Covid19 yang terkena kami sekeluarga ni akan berlalu.. dan dapat la aku jalani kehidupan seperti biasa.. mungkin simpton² pasca Covid19 juga berbeza mengikut jantina, usia, berat badan, dan lain²

Walaubagaimanapun, syukur alhamdulillah.. masih diberikan peluang utk menikmati kehidupan dimuka bumi Allah.

No comments: