Friday 10 February 2023

Menulis di blogspot

 10.02.2023 | Jumaat

YB (yang besarrr) tengah berucap

Sekarang ni aku lebih suka menulis disini sb aku dapat menulis apa yg aku rasa nak tulis tanpa ada sekatan. Blogspot ni satu ketika dulu tempat sharing pelbagai info, tp lepas FB, IG, Twitter dan media sosial lain wujud, blogspot ni tenggelam ditelan zaman 😁😁😁. Tambahan pula, skrg ni ada TikTok yg memang meletup² penggunanya.

Menulis kat sini boleh tulis tanpa memikirkan rakan² kita, saudara mara kita, kawan² kita, follower² kita nak terasa hati atau tak. Walaupun, ada kalanya penulisan kita bersifat natural saja, tp mungkin jugak sedikit sebanyak akan tersentuh sensitiviti rakan² kita. Jadi, tak best jugak kan. Kita tersekat utk menulis, kawan kita pulak terasa apa² walaupun bukan niat kita.. So, bagi aku, buat masa ni, aku suka menaip disini untuk berkongsi kisah² kehidupan atau pengalaman atau apa² saja yg aku rasa tak menyentuh peribadi sesiapa kecuali, sapa makan cili, tiba² dia akan tersedak kepedasan.. Yang tu awal² aku mintak maaf lah ya..

Berkongsi pengalaman dan bercerita didalam blog ni dah lama aku buat. Sejak tahun 2011 lagi aku dah menulis didalam blogspot.. So, dah jadi sebati dalam jiwa akum hampir 1,000,000 viewers blog ni sejak aku buat dulu. Walaupun skrg dah x ramai yg baca blog, aku x kisah pun asalkan aku boleh menulis apa yang aku nak tulis tanpa memikirkan keterasaan pihak² lain aku aku kenali. Kalau di FB, semua friend tau.. Hahahaha..



No comments: