Tuesday 27 August 2024

Restoran Gulai Omak Den [masakan Negeri Sembilan original]

 27.08.2024 | Selasa 

Harini aku nak review sikit kedai makan yang sedap di tekak aku dan famili aku. Kalau hangpa mai belah Nilai, N.Sembilan atau nak pi KLIA, boleh singgah mai makan kat sini. 

Inilah menu yang memang aku selalu order


Restoran Gulai Omak Den ni parent kepada bekas pelajar aku dulu. La ni dah ke sekolah menengah. Menu masakan Negeri Sembilan nya memang kena sangat dengan tekak aku. Hangpa yang teringin gulai lemak daging salai, boleh mai turun kat sini. 

Pada kebiasaannya, menu yang aku pilih:

🍗Nasi putih

🍗Gulai lemak daging salai

🍗Sambal tumis udang

🍗Gulai lemak ikan tenggiri

🍗Sayur bendi goreng cili api

🍗Ayam goreng pun sodap haih 




Sedap tak??

Udang sambal

Banyak lagi menu pilihan yang ada tapi pada kebiasaannya, menu yg aku tulis diatas memang menu pilihan aku. Kakak aku kalau mai turun Nilai, mesti akan ke Gulai Omak Den ni sebab nak pekena gulai masak lomak daging salai sebab depa dok Penang selalu dah pekena nasik kandaq 😁. Selalunya kalau aku nak pi Gulai Omak Den, aku wasap tokey dulu bgtau menu yg nak diorder. Bila sampai kedai, 5 minit dah dapat makanannya. Lagi 1 lupa nak bgtau, kat sini memang air sirap disediakan secara percuma. Dalam erti kata lain, order saja makanan, air tak perlu order. 

Kepada yang berhajat nak cuba, boleh lah datang ke Restoran Gulai Omak Den yang terletak di kawasan Felda LBJ, Nilai, Negeri Sembilan. 


#mystory

Gulai lemak daging salai

Gulai lemak tenggiri

Ayam goreng panas²

Tersandaq 3 minit lepas masuk perut

No comments: