Sunday, 30 June 2013

Selesai Majlis Tahlil & Doa Selamat @ Perdana College Heights

Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah.. Hari yang dinantikan oleh aku & famili dah tiba dan telah selesai dengan sempurna. Baru tadi Majlis Tahlil & Doa Selamat serta Menyambut Bulan Ramadhan yang aku sekeluarga anjurkan telah berlangsung dengan baik. Alhamdulillah bersyukur pada nikmat yang diberikan Allah S.W.T diatas rezeki yang dianugerahkan olehNya ditimbal balik dengan majlis kesyukuran seperti ni.

Tengah Tahlil & Doa Selamat.. Ustaz Ikmal Zaidi ( baju oren).. Terima Kasih Ustaz & Jemaah


Tarikh 29.06.2013 (Sabtu) berjaya melekat didalam diari memori dengan majlis ini. Aku mengucapkan ribuan terima kasih kepada Al-Fadhil Ustaz Ikmal Zaidi bin Hashim yang telah memimpin bacaan Surah Yassin & Tahlil untuk arwah bapa mentuaku. Aku juga turut kenang jasa rakan2 jemaah Surau Al-Falah @ Perdana College Heights, rakan-rakan jiran tetangga, rakan sekolah aku Tuan Isman & Joe yang sudi meluangkan masa untuk hadir ke rumah aku bagi menambahkan keberkatan majlis. Terima kasih semua.. InsyaAllah ada rezeki kita buat lagi.. -).. Alhamdulillah.. Ramai jugak jemaah yang sudi hadir.. Bila kita buat majlis, kerisauan tentang kehadiran jemaah mesti ada kan..?



Sekian dulu cerita formal.. Kembali dengan cerita santai..

Kenduri Tahlil & Doa Selamat ni memang dah lama juga aku dengan MyIsteri rancang.. Mula-mula ingat nak buat sebelum pi Bandung, tp disebabkan kesuntukkan masa, tu yang terpaksa KIV sampai ke hari ni. Majlis diadakan secara kecik-kecilan sahaja.. Jemputan meliputi jemaah surau, jiran2 tetangga, rakan2 lama AJK komuniti, rakan2 sejawatan dengan aku disekolah.. Itu la saja jemputan..

Aku di Nilai ni bukannya ada sedara-mara.. Jadi, keseluruhan proses persediaan memanglah dilakukan sendiri oleh aku, MyIsteri dan anak aku. Dah seminggu kami modified ruang rumah sebagai persediaan. Jadi, hari ni rileks la sikit sementara menunggu makanan sampai.

Kanopi aku tempah dengan Mr. Praba.. Kalau anda tinggal di Nilai, dan perlukan khidmat sewa kanopi, boleh lah hubungi Mr. Praba.. Tapi kalau nak murah, kena lah melalui aku.. Kalau tak caya, cuba kol sendiri.. Dapat tak sama harga dengan aku? -).. So, kalau serius nak sewa kanopi, cari lah eden.. Aku tempah kanopi dengan Praba kali ni kanopi biasa saja. Tapi dia hantaq yang jenis Arabic dengan siap scallop.. Masa budak2 dia tengah dok adjust scallop, aku dengan pantas pi kat pekerja Praba tu dan berkata.. "Aney, saya tadak tempah ini scallop... ".. Dia pun jawab, "Tak apa bang, ini boss suruh pasang..".. Dalam hati aku, ni mesti Praba belanja aku.. Aku kol Praba dan dia kata takpa.. Dia belanja.. Huhu.. Mungkin dia belanja sebab aku dah banyak bagi job kat dia.. Alhamdulillah.. 

Katering.. Aku order ja dengan Abang Asmadi.. Abg Asmadi ni tinggal setaman dengan aku.. Aku senang betoi order dengan Bang Asmadi ni.. Semua dia uruskan.. Daripada hantar makanan, dia akan susun makanan dan adjustment apa yang patut.. Pinggan pun dia basuh.. Makna nya senang la sikit kerja aku utk urusan 'clearing..'.. Menu apa? Ha.. Ni menunya.. :

1) Nasi Putih
2) Ayam Masak Merah
3) Daging Masak Black-Pepper
4) Masak Lomak Ikan Masin
5) Ulam-ulaman
6) Sambal belacan
7) Kueh 2 jenis ( Seri Ayu + Karipap )
8) Buah-buahan
9) Air 2 jenis ( Air Oren + Teh Tarik )

Ayam Masak Merah.. (cover plasik belum bukak lagi tu)

Daging Msak Black Pepper

Ikan Masin Masak Lomak

Buah-buahan

Tambahan.. Termasuk jiran2 sedekah..


Menu diatas adalah berharga RM8.00.. Ok tak? Bagi aku okla sebab Bang Asmadi yang uruskan dr A-Z.. Mcm dulu aku pernah tempah katering kat satu tempat ni.. Makanan dia hantaq saja, susun pandai-pandai la hangpa.. Okla..

Kanopi tempahan dr Praba


Antara warga PCH yang hadir

Goodies beg yang ada Surah Yassin & Sejadah khas untuk yang hadir


Semoga arwah bapak mentua aku ( Allahyarham Arif bin Abu Bakar ) tenang di 'sana' dan ditempatkan digolongan orang2 yang beriman.. InsyaAllah.. Amin

*tak tahan mata, dah mengantuk sangat..

4 comments:

are_lin@yu said...

alhamdulillah dipermudahkan kan ;-)

reyz said...

Mcm mana nk contact cikgu berkenaan sewa kanopi ya

reyz said...

Mcm mana nk contact cikgu berkenaan sewa kanopi ya

Chegu Anuar said...

kol saya 012.2344294 . tk