Friday 26 May 2017

64 Hari Perginya Ayahanda Ku Ke Rahmatullah

Assalamualaikum wbt & Salam Jumaat..



Hari ni genap 64 hari ayah aku kembali ke rahmatullah. Ingatan aku masih tidak pudar untuk mengingatkan kembali memori aku bersama arwah ayah aku. La ni, aku dah kehilangan mak dan bapak dalam masa 3 tahun 8 bulan.. Sekelip mata, dah berubah..

Esok, Ramadhan pertama aku tanpa kedengaran suara ayah aku. Rindu hati ini bila teringatkan arwah.. Kalau dak, walaupun berjauhan, aku akan telefon bertanyakan menu bukak posa arwah bapak aku pada hari pertama Ramadhan.. Tahun ni, semuanya lenyap.. Hanya hati aku saja yang mengerti..

Ya Allah.. Kau berikanlah kekuatan kepada aku untuk meneruskan kehidupan di muka bumi-Mu ini tanpa ayah dan ibu.. Kekuatan hari ini adalah terhadap isteri dan anak aku.. Serta adik-beradik aku..

Sekalung Al-Fatihah untuk Allahyarham Haji Saed Bin Don dan Allahyarhamah Hjh Siti Maryam Bt Haji Ngah..

Semua mak dan bapak dapat bahagia dan tenang di sana & mudah-mudahan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.. Amin.

No comments: