Friday 24 July 2015

Menabung Dengan Skim Simpanan Pendidikan Nasional ( SSPN )

Assalamualaikum..



Baru ni baru lah ada kesempatan nak bukak akaun SSPN untuk anak aku.. Punyalah lama merancang, akhirnya berjaya juga.. Alhamdulillah..

Dengan bermulanya tabungan SSPN ni, harap-harap pada masa depan, senang lah untuk anak aku melanjutkan pengajian ke mana-mana universiti tempatan ataupun luar negara.. Menabung dengan SSPN ni kira ok la, sebab payah nak bawak keluar.. Kalau senang nak bawak keluar, susah untuk masa depan kita... Simpanan dalam SSPN boleh dikeluarkan tapi tak boleh dapat on-the-spot laa..

Mcm aku, simpanan SSPN ni aku dah masukkan 4 bulan.. Hanya melalui online.. Gunakanlah kemudahan internet kita tu semaksimum yang mungkin tanpa hanya menghadap FB, Twitter atau Whatsapp.. Tapi nak google pun tak pandai.. 

Cuma bukak lama web PTPTN.. Buat pendafataran online dulu.. Lepas tu boleh login.. Anda akan nampak terus jumlah simpanan yang ada dalam akaun SSPN anak kita tu.. Untuk tambahkan simpanan pun just online shj.. Klik 'simpanan', nanti akan di link kan dengan FPX Payment.. Lepas tu, settle.. Kalau kat Nilai ni, nak daftar SSPN, boleh ja ke 9Avenue sebab pejabat PTPTN Nilai Branch baru saja bukak.. Cari la kat area-area situ..



Moh la kite berghamei-ghamei buat pendaftaran SSPN untuk anak-anak kita.. InshaAllah ada kebaikkannya pada masa hadapan.

No comments: