Sunday 31 August 2014

Sejarah Beli Rumah @ Perdana College Heights

Assalamualaikum..

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan negara kita yang ke-57.. Alhamdulillah kita dilahirkan ditanah air yang aman dan harmoni.. Boleh kerja dgn selesa.. Makan dengan selesa.. Tidoq dengan selesa.. Ke sana ke sini dengan selesa.. Sama-sama lah kita kekalkan kebahagiaan ini untuk masa mendatang.. Insha Allah..

Ni la flyers yang menambat jiwa aku.. Huhuhu


Baru ni saja selak-selak fail masa dulu beli rumah yang aku tinggal la ni.. Teringat kembali sejarah 8 tahun lepas.. Aku beli rumah di Perdana College Heights pada bulan April 2006. Bukan berhajat pun nak beli rumah, cuma bila lalu jalan Pajam ni, nampak projek yang pemaju nya Seri Pajam Development.. Singgah bertanya.. RUmah yang dibuat oleh Seri Pajam ni memang cantik design nya.. Masa aku beli, LEKAS Highway masih lagi tanah merah.. Dengan harga yang sangat berbaloi, aku beli rumah aku ni dengan harga RM131,100.00 masa tahun 2006 tu la.. Murah tak?? Sangat murah.. Keluasan lantai 1560 sqf memang puas hati la jugak.. Dengan 4 bilik 3 bilik air, terasa sangat bersyukur dapat tinggal di kediaman sendiri.. Masa tahun 2006 tu, aku hanya layak buat pinjaman kerajaan RM130,000.00.. Kira OK la.. 

@ RUmahku Syurga Duniawi..


Hari ni, 2014.. Sapa yang nak beli rumah Seri Pajam Development, memang sangat mahal.. Bukan sebab Seri Pajam jual mahal, tapi memang nilai hartanah di sekitar NILAI dan MANTIN ni dah naik sangat.. Ada rakan aku yang baru-baru ni membuat penilaian untuk rumah dia yang sama dengan rumah aku.. Bank berani up hingga RM290,000 harga rumah dia.. Fuh.. Kalau aku tau, aku bungkuskan 5 unit rumah mcm aku ni masa beli dulu-dulu..  Baru-baru ni aku nampak signboard projek perumahan Seri Pajam @ Nada Alam, di tulis HARGA DARI RM565,XXX.00 kalau tak silap aku.. Tapi dia tulis jugak KELUASAN MAKSIMUM 2882 sqf... Sangat BIJAK.. Paham-paham sendiri la maksudnya.. 

Seri Pajam ni kalau kita nak beli rumah, tak cukup tanah dia berlari mengejar kita.. Tapi dalam urusan nak support komuniti Perdana College Heights terutamanya team aku ni yang boleh dikatakan Generasi Pertama @ Perdana College Heights, kalau boleh dia nak larikan diri saja.. Ada permohonan kami Team KRT Perdana College Heights yang masih pending tanpa apa2 keputusan.. Kalau aku sms nak beli rumah @ Nada Alam 2 unit, cornfirm sejam kemudian sampai depan rumah aku.. Itu la .....

Ni rumah di Taman Mulia.. berdepan dgn taman aku.. Murah tak??? Ni masa 2006 la.. 

Apapun, kepada bakal-bakal pembeli rumah, sebelum beli rumah, buatlah research seadanya untuk kebaikan jangka masa panjang.. Sekian

3 comments:

Mimie said...

harga rumah skrg memg naik kaw kaw...kena bijak membeli

Chegu Anuar said...

Mimi Azirah: Tu la.. memang naya la sapa nak beli rumah la ni.. Cuba la bayangkan time anak kita nak beli rumah nanti..? Lagi naya..

Perdana College Heights said...

Bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian
Bijaklah urus kewangan demi masa depan keluarga