Thursday 14 August 2014

365 Hari Kembalinya Ibu Ku Menghadap Ilahi



Hari ni genap 365 hari perginya ibu aku menghadap panggilan Ilahi.. Masih terbayang wajah ibuku, masih terngiang-ngiang ucapan salam ibuku tatkala aku menelefon ibu ku.. Allah lebih menyayanginya.. Tanggal 14hb Ogos 2013 tahun lalu, jam 10.15am, ibuku telah menghembuskan nafasnya yang terakhir di Hospital Parit Buntar akibat masalah paru-paru yang dihidapinya sejak bertahun lamanya..

Aku redha dengan ketentuan Ilahi sebab kadang-kadang sebagai anak, aku dapat merasakan kesakitan yang cuba ditahan sepanjang riwayat ibuku.. Walaubagaimanapun, sehingga hari ni, menitis jugak air mata kalau teringatkan jasa dan pengorbanan seorang ibu terhadap anak-anaknya.. 

Akhir kata, aku mendoakan kesejahteraan ibuku di sana.. Semoga Allah SWT mengampunkan segala dosa ibu dan menempatkannya dikalangan orang-orang yang beriman disisi-Nya.. 

Ya Allah Ya Tuhanku.. Cucurilah rahmat ke atas roh ibuku di sana.. Amin


1 comment: