Friday 6 September 2013

Hari ke-24 Perginya Ibu Ku

Assalamualaikum w.b.t..



Hari ni genap 24 hari ibuku pergi mengadap Ilahi.. Kehilangannya masih aku terasa.. Walaupun sebelum ni aku tinggal jauh beratus kilometer, kerinduan terhadap ibu aku dapat dihilangkan bila aku menelefonnya.. Bertanya khabar nya.. Namun, kini dah tak dak lagi kedengaran suara ibu aku.. Teringat aku masa aku sekolah menengah dulu, kalau bapak aku tak ada (ke laut), setiap hujung minggu jam 5.00am aku dengan mak aku akan menghantar bungkusan nasi lemak untuk dijual oleh seorang saudara mak aku.. Kami naik basikal seorang satu ke Kampung Batu Maung.. Itulah kesusahan kami dulu.. 

Sebagai anak, aku akan terus memanjatkan doa ke hadrat Allah SWT semoga mak ditempatkan didalam golongan orang-orang yang solehah.. InsyaAllah..

No comments: