Saturday 29 June 2013

Ulangtahun Ke-12 Aku Bergelar "Chegu..."

Assalamualaikum..

tERIMA Kasih EN. Google..


Alhamdulillah.. Esok 30.06.2013 genaplah 12 tahun = 144 bulan = 4383 hari (termasuk 3x tahun lompat) aku berkhidmat sebagai chegu di bumi Malaysia ni.. Diam tak diam noo.. Selama 12 tahun banyak pengalaman yang berharga dan takdak juai di mana2 mahupun pasar karat. Aku mula berkhidmat dengan melapor diri pada 01.07.2001 di Sekolah Kebangsaan Puchong Jaya. Masih aku ingat lagi aku mai ke Puchong naik motor Honda Ex-5.. Sorang2 pulak tu.. Memang dasat jugak liku hidup aku ni.. Dalam beg siap ada bwk radio lagi.. Pengalaman tinggal di sekolah selama hampir 6 bulan secara solo amatlah aku tak boleh lupakan.. Cuba la hangpa bayangkan... AKu duduk sorang2 di sebuah sekolah yang mempunyai 4 blok bangunan 3 tingkat.. Beranikah anda??? Aku tinggal disebuah bilik disekolah aku kat Puchong Jaya tu. Nak lelapkan mata bukanla senang oiii.. Huhuhuhu..

Okla.. tu dulu.. Pengalaman tu.. Hidup mesti diteruskan.. Alhamdulilah, pada bulan Januari 2009 pulak aku bertukar sekolah di SK Desa Jasmin, Nilai. Dekatlah sikit dengan rumah aku.. Sampai ke  hari ni.. Pengalaman di Puchong Jaya telah mematangkan aku dalam mengharungi usia untuk bergelar 'CHEGU..:

Apapun..

"SELAMAT ULANGTAHUN KE-12 KEPADA DIRI AKU KHUSUSNYA BERKHIDMAT SEBAGAI INSAN YANG BERGELAR CHEGU"


No comments: