Thursday 20 June 2013

Maxis Broadband Baru

Assalamualaikum..





Hari ni aku mula surf internet gunakan Maxis Broadband yang baru (dgn penuh keriakkan.. Hehehe).. For info, sebelum ni aku pun gunakan Maxis BBand sejak 2008 lagi.. Dulu pakai modem ZTE yang gedabak besaq punya.. Lepas tu 2010 tukar modem kecik.. Sampai la ke semalam last date.. Sebabnya aku tukar plan baru 4GB + 4GB = 8GB. Bagi aku okla sebab sebelum ni aku ambik yg kuota 4GB saja.. Plan baru ni ada tambahan 4GB (2.00am - 8.00am).. Okla jugak walaupun dia bagi 4GB tu utk waktu malam.. At least boleh guna jugak kalau sesak2 kuota 4GB yang siang dah sampai kuotanya.. Kan.. Kan... Aku order pakej modem ni nama dia Porta Wifi.. Termasuk dlm pakej = Modem Wifi + Charger In Car + Plug = RM68.00 sebulan.. Disebabkan aku purchase online dgn Maxis sempena Fathers Day, maka aku entitled la dpt First Month Bill PERCUMA.. Save..Save.. Pastu masa beli bayar RM150.. (RM100 utk pengaktifan + RM50 advance payment).. Maksudnya selama 5 bulan akan berlaku rebat RM10 x 5 bulan.. Jadi utk bulan ke-2 sampai bulan ke-5 aku bayar RM58/month.. Ok laa sebab aku dgn wife aku mana ada guna smartphone.. Kalau guna smartphone lain laa.. Org kampung kami ni.. Tak gheti.. -)

La ni jam 11.15 (masa aku menaip).. Despatch sampai rumah aku hantaq modem ni semalam (19/6) jam 3.00pm.. Jenuh sumpah-seranah aku dengan Maxis BB utk pengaktifan.. Aku rasa dah 9x aku bergilir-gilir dgn wife aku menelepon Maxis BB utk aktifkan akaun baru ni.. Punyala jenuh.. Macam-mcm aku kena explain kat customer service Maxis BB nii.. Depa ada yang tak paham prosedur purchasing online.. Aku harap semua customer service staff ni kena selalu tgk website majikan depa.. Tapi setelah komplen yang bertalu-talu, selepas 31 jam selepas aku masukkan simcard BB, la ni dapat lah jugak surf internet.. Lega.. Alhamdulillah..

Apapun, selama 5 tahun gunakan service Maxis Broadband ni, aku berpuashati walaupun adakalanya dalam 5 tahun tu, ada kot 2-3 kali yang problem melibatkan pencawang.. Bagi aku normal la.. Cuma kita sebagai pengguna kena bijak membuat komplen yg sewajarnya..

Ok. Goodnite.

No comments: