Wednesday 12 June 2013

Bercuti di Bandung (Part 1)

Assalamualaikum..

Setelah 9 bulan tak naik flight, alhamdulillah rezeki Allah SWT dapat la aku sefamili termasuk mak mentua aku terbang ke Bandung, Indonesia bercuti selama 4hari 3 malam dari 6/6 - 9/6/2013 yang lalu.. Memang tersangat la excited sebab first time ke negara orang. Selalu bercuti kat dalam negara ja. 





Bertolak dari LCCT flight jam 6.20am. Aku jam 2.50am dah masuk gear satu kereta aku sebab takut jugak terlewat. Aku drive sendiri kereta ke LCCT sebab kalau nak panggil teksi compom mahal sebab awal2 pagi dah nak gerak. So, aku hantar dulu famili aku ke tempat pelepasan. turunkan beg semua dan aku terus gerak paking kereta aku area Maybank. Bayaran parkingnya RM16.00/day. Okla.. kalau 4 hari aku tinggal, dalam RM64.00 saja. Prosedur nak ke luar negara kat LCCT ni pun aku tak tau. Main terjah ja la.. Buat-buat mcm pandai. Utk info, firstly kalau dah buar web check-in, terus ke kaunter check-in untuk urusan luggage dan verified document. Dah semua luggage dah lepas, naik ke tingkat 1 untuk urusan passport di kaunter imigresen. Lepas ja kaunter Imigresen kena scan badan & barang-barang hand-luggage.. Masa aku discan tu, aku ada bwk air mineral sebotol.. Si polis MAB tu dengan lagaknya tak bagi aku bwk walaupun aku kata aku nak minum masa kat Balai Pelepasan nanti.. Pagi2 buta malas aku nak bertekak dengan dia, so aku minum saja laa sampai habis.. Bila turun saja bawah di ruang menunggu, ada saja kiosk yang juai belambak jenis air termasuk mineral water yang sama aku minum tadi.. Bang, kalau nak ketatkan undang-undang pun, study la dulu.. Kalau betoi takmau bagi aku bwk air, make sure tetapkan syarat kat ruang menunggu sebelum berlepas tu TIADA DIJUAL AIR!!!!

Dah la cerita tu... Naik la kami 4 orang dalam flight AirAsia buat kali ke-empat.. Dalam flight biasala.. Tak la excited sangat sebab dah 4 kali naik.. hahaha.. (gelak lagak..).. Tepat jam 6.20am terbang lah kami bersama AirAsia ke Bandung. Dalam flight tu, pramugara dah bagi siap2 borang declaration untuk disikan sebelum sampai Indonesia.. Borang tu akan diserahkan masa kat Imigresen Indonesia.. Aku pun isila siap2.. 


Tepat jam 7.35am (waktu Indonesia), flight dah landing.. Waktu jam Indonesia lewat sejam dari Malaysia.. Maksudnya jam Malaysia 8.35am, Indonesia 7.35am.. Alhamdulillah.. Jejaklah kaki aku di bumi Indonesia.. Selalu dok tengok blogger bergambar depan airport yang ada tulis signage Hussein Sasteranegara Airport.. Ni aku sendiri yang sempat bergambar.. Hehehe..



Insaf diatas kuasa Allah..


Dah nampak Bandung


Lepas kaunter Imigeresen semua, dah ambik beg, aku keluar2 saja kawasan airport tu, dah ada pak supir yang menunggu aku dengan sign name ANUAR From: Irfan.. Wah..Wah..Wah.. Baru rasa mcm pelancong.. -). Tanpa berlengah Pak Supir terus bwk aku ke kereta.. Nama Pak Supir aku ialah Pak Erwin. Orang yang aku deal iaitu Irfan yang minta Pak Erwin jemput aku sebab dia banyak job lain jugak bwk pelancong.. Pak Erwin pun okla janji ada orang yang bawak aku.. Kami terus menuju ke hotel aku. Aku dah 2 bulan sebelumnya booking Hotel Zodiak Sutami. Harga berpatutan sangat dengan kualiti bilik yang bersih dan menggunakan latest punya bahan elektronik. Sampai di hotel, tak boleh check-in lagi sebab reception bgtau boleh check-in jam 2.00pm.. Tapi bolehlah register dulu.. Beg pun boleh tinggal dulu. Aku booking 3 bilik. 1 aku, 1 mak mentua aku dan 1 lagi untuk kakak Ina aku sefamili yang terbang dari Penang Airport. Lepas letak barang semuanya, kami terus ke Pasar Baru untuk first round. Sepanjang perjalanan aku tengok, kesian dan simpati aku dengan rakyat Indonesia di Bandung ni. Kehidupan agak susah dengan berusaha bersungguh2 mencari sesuap nasi. Ada yang sambil bwk gitar tengah2 jalan memetik gitar ditepi kenderaan yang berhenti di lampu isyarat, ada yang jual pelbagai barangan, ada yang jual suratkhabar dan mcm2 lagi laa.. Depa ni gigih berusaha.. Bukan mcm sesetengah orang di Malaysia.. Asyik tunggu depan bank minta sumbangan dengan berbekalkan kopiah dan bekas kutipan derma serta gambar2 bukti.. Wallahualam.. 

Jalan raya punya la sesak.. Penuh dengan kereta dan motosikalnya punya la banyak.. Sampai aku ke Pasar Baru tempat pelancong terutamanya dr Msia yang akan shopping disini.



Pagi-pagi pun sesak dengan kenderaan dikawasan parkir atas bangunan. Tapi pak Erwin ni cekap memandu.. Tak gitu Bapak??? -). Di Pasar Baru ni ada jual segala kain, telekung, Baju-T, beg dan mcm-mcm laa.. Cuma kita tak rasa tenang sebab sentiasa didatangi penjual-penjual tak diundang.. Maksudnya masa aku menunggu MyIsteri menyopping, depa akan datang kat aku.. "Bapak, beli key-chain bapak.. Murah2 saja..." - Kalau aku menolak, depa akan dengan selamber nya terus berdialog dengan kita sampai la kita betoi2 tak peduli kat depa.. Termakan jugak aku kena kencing.. Bukan apa, aku kesian saja.. Aku beli jugakla key-chain bentuk Scooter dengan harga Rp30,000 utk 10 keping.. Yang bermaksud jatuh satu RM1.00.. Mahai la tu.. Huhuhu.. Lepas dalam 2 jam kat situ, aku pun berserabut jingga.. Aku keluar dan suruh pak Erwin cari kedai makan.. Aku bgtau Pak Erwin supaya carilah restoran yang agak bersih.. Maka, sampai la aku di sebuah restoran yang bernama Restoran Sangkuriang.. 

Ni dia Ikan Gurame Bako..

Mak aih,,, Masuk ja.. pelayan nya ckp... "Selamat Datang Bapak..".. Maka, aku dok rasa pakai beratus ribu rupiah la kali ni.. huhuhu..Sungguh ckp aku.. Bayaran aku kena untuk lunch hari tu Rp275,000.00 (RM85.00) untuk 4 orang makan.. Termasuk charge cukai 15%.. Bolehlaaa.. Yang famous kat restoran ni Ikan Gurame Bakar.. Ikan Gurame tu maksudnya Ikan Talapia.. Aku mana la makan.. Tapi ambik jugak seekor sebab mak mentua aku nak try.. Mcm aku makan biasa ja.. Nasi Ayam Penyet.. Errrkkk.. Perut dah kenyang.. Teruskan perjalanan ke Cibaduyut.. Tempat barangan kulit.. Aku planning nak jugak beli kasut kulit yang orang kata murah sangat.. Tapi takdaklah.. Aku satu kasut pun tak pekenan.. Pusing punya pusing, tak beli apa2.. Biasanya Pak Supir akan ikut kita ke mana saja kita pi sebabnya 2 perkara.. 1) Tolong angkat brang kita beli ATAU 2) mengelakkan kita daripada kena copet dompet.. Kalau ada orang Indonesia jugak, depa para pencuri ni tak berani sgt la nak mendekati kita..

Habis di Cibaduyut, aku pun minta hantar ke hotel dalam jam 2.30pm sebab dah penat sebab bangun awal pagi sangat.. Lagipun, pak Erwin akan terus ke Jakarta Airport jemput kakak aku yang dtg dr Penang.. Sampai hotel, lepas mandi, solat semua.. Aku pun terus rehat (erti kata lain, TIDO.. hahaha) sampai petang.. Malamnya aku makan malam di Restoran Raja Rasa (Makanan Sunda- aku pun tak paham sangat sunda tu..).. Harga lebih kurang ja dengan Restoran Sangkuriang tu.. Tapi aku makan situ, sebabnya hotel Zodiak Sutami tu belakang restoran ni saja.. 




Bercakap tentang hotel sikit, harga bilik Superior King Rp325,000.00 ATAU dalam RM100/malam.. Okla kan.. TV LCD Flat Screen.. Okla kan.. Kalau Aston Braga pun masih pakai TV 21 inci yang lama.. Yang latest punya kelebihan tau dak, kalau nak suruh House Keeping, petik ja satu suis dr dalam bilik, akan menyala gambar orang menyapu di luar bilik kita.. Canggih kannnn..

Itulah kisah untuk 1st Day.. Aku jenuh menunggu Pak Erwin bwk kakak aku  dr Jakarta Airport.. Akhirnya, kakak aku dengan familinya sampai jam 3.45am (waktu Malaysia).. Legaaa.. Aku bukan apa, risaukan Pak Erwin mengantuk pulak...Akhirnya, semua masuk kamar untuk zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

39 comments:

are_lin@yu said...

wahh beznya g sana..agak2 berapa blnja..hehe..next year ayu prgi lk.hehe

Chegu Anuar said...

Best la jugak.. Kalau setakat belanja diri sendiri, dalam RM2,000 cukup mewah dah termasuk hotel n makan n pak Supir.. Pi honeymoon lepas nikah ka Ayu? -)

E'in said...

bestnye...

Chegu Anuar said...

Ok la.. Best la jugak.. Lagi best bila dah pokai.. Huhu

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Unknown said...

Hai... Tumpang b]di sini ya... Ada x sesiapa yang ke bandung pada antara 14/2/2014-17/2/2014? Kalo ada, mungkin kita boleh share supir... At least jimat skit. Saya 2 org jer... Dapat lagi 2 org ngam la 1 avanza... kalo nak join wechat je saya ID: kamaruljall Boleh gak plan kalo kene caranya. TQ

Anonymous said...

Cikgu, tumpang tanya. Zodiak Sutami tu kalau saya nak masukkan 3 dewasa agak2nya muat tak? Almaklumlah...family besar (6 ors). Plan nak sewa dua bilik je.

Chegu Anuar said...

Sorry.. lambat reply.. Muat saja.. Kalau sebilik 3 orang dah ok sangat dah.. Yang penting, save the money.. Hahaha

Unknown said...

Boleh bg contact no supir? booking hotel booking sendiri atau ikut agen? mohon email detail kat saya.. hafiz_142@yahoo.com

Unknown said...

PROMO PACKAGE JANUARI 2014 - APRIL 2014 :

1.CITY TOUR BANDUNG IDR 425,000.00 + SNACK BUCKET @IDR 30,000.00
**snack variety ( cassava chips/jengkol crackers/potatoes chips ) 100% made in Bandung

2.NORTH BANDUNG TOUR / LEMBANG AREA IDR 500,000.00 + SNACK BUCKET
@IDR 30,000.00 + FREE VISIT TO RUMAH BUNGA RIZAL / CACTUS GARDEN
**snack variety ( cassava chips/jengkol crackers/potatoes chips ) 100% made in Bandung

3.SOUTH BANDUNG TOUR / CIWIDEY AREA IDR 550,000 + SNACK BUCKET @30,000.00
**snack variety ( cassava chips/jengkol crackers/potatoes chips ) 100% made in Bandung
*** rumah rizal garden tour ( anggrek garden, succulent, ornamental plants, etc )

4.Homestay IDR 525,000.00 Capacity for 5-10 pax w/complete facilities + Breakfast + Snack @IDR 30,000.00

**snack variety ( cassava chips/jengkol crackers/potatoes chips ) 100% made in Bandung
***breakfast variety ( chicken porride/curry rice/bread )

MORE INFO :

whatsapp/ text +6281235111103 ( astri )


Unknown said...

http://bandungpadmatour.blogspot.com/

sewa mobil di bandung

Harga : Rp. 550.000

Kami padma tour bandung hadir untuk memenuhi kebutuhan anda yg ingin berwisata ke bandung, jalan jalan di bandung, atau pun juga urusan keluarga di luar kota bandung

Kafasitas penumpang:


12 seat(12 org penumpang)
14 seat(14 org penumpang)
16 seat(16 org penumpang)
19 seat(19 org penumpang)


SEWA ELF BANDUNG yg kami sediakan sangat lah MURAH, bersih dan nyaman karna di lengkapi dengan fasilitas yg sangat memadai, mulai dari ac yg sangat dingin, monitor tv yg baru, karokean yg di lengkapi ribuan lagu yg bisa anda pilih dan sopir yg sangat lah ramah dan menguasai medan jalan yg ada di bandung dan juga luar kota bandung


untuk masalah harga,anda bisa hubungi kami via telpon atau via email karna harga yg kami sediakan tergantung tujuan dan tgl ny.

jika anda berminat menggunakan jasa sewa mobil elf Bandung kami silahkan hubungi di:

+6287821738686
pin bb 324040AE/7635FDOF
emial:kyokotorres876@gmail.com

tony transport bandung said...

Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra, jujur, dan peramah
Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30D1 82F0
email:
tonybandung@smartfren.blackberry.com
or
tonytransportbandung@gmail.com

tony transport bandung said...

Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra, jujur, dan peramah
Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30D1 82F0
email:
tonybandung@smartfren.blackberry.com
or
tonytransportbandung@gmail.com

atieyariesa said...

maaf tumpang menyibuk...ada contact supir tak...sy nk ke bandung bln 6 nanti.m..

atieyariesa said...

maaf tumpang menyibuk...ada contact supir tak...sy nk ke bandung bln 6 nanti.m..

https://www.wiryarentcar.com said...

Maaf numpang beriklan dan sekedar Info terbaru tentang Indon dan Special Bandung kota tercinta ha ha.

Hari ini 05 August 2014 Kami dari penghikmatan sewa kereta murah di Bandung " WIRYARENTCAR" Dari hati yang tulud Iklas mengucapkan Minal Aidin Walfaizin Mohon Maaf Lahir Batin Selamat Idul Fitri 1 Syawal 1435 H.
Tips dan Info terbaru saat ini, tuk esok hari tgl 6 august 2014 mungkin di Indonesia ada sedikit perubahan kebijakan pemerintah terutama buat kt orang dalam pelancongan, pasalnye ada kenaikkan harga minyak baik petrol maupun diesel. Artinya kt orang tak boleh lg beli petrol ataupun diesel dengan harga bersubsidi atau murah.

Hal ini akan menjadi problem akan harga sewa kereta pastinye akan ada kenaikkan harge. Tuk Info yang pasti akan saye postingkan lagi Info tentang Bandung

Wassalamualaikum ib wb WIRYARENTCAR

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga semua senantiasa di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakata dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh sahaja PM atau WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom gi bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Unknown said...

Assalamualaikum Wr,Wb,. Tuan /Puan

salam ... terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan
(Company Name : diekha tour)
Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

diekha tour membantu anda untuk meneroka Bandung, tempat untuk membeli-belah di Bandung, tempat untuk makan dan melihat pemandangan di Bandung, panduan kami akan membantu anda meneroka Bandung City. Dan membawa memori manis.

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam

Suzuki APV ( 7seat )
Toyota Avanza ( 6seat )
Toyota Innova ( 7seat )
KIA Pregio ( 10seat )
Isuzu Elf ( 11-15 seat )
Isuzu Elf Long ( 16 seat )

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.



Email: diekha38@gmail.com;
phone +whats app: +6281 320 627 412
Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

Dj holiday bandung said...

Dj bandung Holiday
Transport for city tour bandung dengan harga yang berpatutan.
Toyota avanza
Toyota Inova
Suzuki Apv
Daihatsu Luxio
Isuzu elf short 10seater
Isuzu Elf long 16 seater
Kia pregio 8 seater
Bus 27,31,40,50 seater
For booking please call/whatsapp us:+6281321703409
Email:djbandungholiday@yahoo.co.id
Djbandungholiday.blogspot.com
We are better than other..

Unknown said...

PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang IRDI TOUR BANDUNG selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Irdi Tour Bandung hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Irdi, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Irdi Tour Bandung menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta. Untuk info info lengkap tentang Irdi mengenai promosi percutian di Bandung bisa lihat blog Irdi :
http://sewakeretamurahpelancong.blogspot.com/
JOM JOM ke Bandung bersama Irdi, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Irdi… ;-)
Dijamin Irdi bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..

Contact Person :
Mobile Phone : +6281322167717

WhatsApp : +6281214741600
+6281220477335

Email : irditour.bandung@yahoo.com
Facebook : - Irdi Tour Bandung & Irdi Wati

Jika ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi jika ada waktu yang luang bisa kita berjumpa lagi mohon maaf kalau ada kata kata Irdi yang tidak berkenan.
Irdi Tour Bandung tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..

Unknown said...

Salam ...
Sila Diperkenalkan, promo
Pakej cuti baru kami, bagi yang suka pengalaman baru perjalanan, anda boleh memilih bandung, jakarta atau bali untuk destinasi anda .. !!


Harga pakej
bermula dari RM196 .. !!

Kami menyediakan banyak pilihan untuk perjalanan anda, semua dalam pakej 4H3M, 3H2M, 1h berjalan-jalan , pelancongan bandung-jakarta, sewa kereta, pakej honey moon, pakej shoping, Pakej Golf, atau anda boleh memilih jadual yang anda mahu dan banyak lagi ..

Ini salah satu kegemaran pakej berdasarkan pilihan pelanggan ialah:

-4 HARI 3 MALAM package-
# 6 orang RM315 / orang
# 4 orang RM375 / orang
# 2 orang RM499 / orang
Butiran pakej adalah:

Tebu HOTEL ***
~ New Hotel di pusat bandar di Bandung,
~ Hanya 200 meter dari Jalan terkenal di Bandung, ~ Ramai Factory Outlet sekitar kawasan ini.

KERETA TERBARU
~ Toyota Avanza
~ Suzuki APV
~Suzuki luxio
~ Toyota kijang Inova
~ Van 10 seat dan 15 seat
~ Mikro bas 30 seat
~ Big Bas 45 seat

Untuk maklumat lanjut mengenai pakej-pakej lain boleh melawat www.trans459bandung.com
Atau e-mel di:
trans459bandung@gmail.com
Whatsapp:
+62 8112200180

"best partener for your epic journey"

Regards,
trans459bandung

TIPS BERCUTI KAT BANDUNG said...

sallam..
Tuan/Puan..

Kami dari BANDUNG AMANAH TOUR AND TRANSPORT
menawarkan sewa kereta murah dan service ok!
untuk melancong di bandung dan di jakarta..
kami juga memiliki driver yang berpengalaman di bidang pelancongan,
dan kami juga menjamin ke selesaan kereta nya..
harga kereta yang kami tawarkan :

-toyota avanza
-suzuki APV
-daihatsu luxio
-suzuki ertiga
-kijang inova
-KIA Pregio
-toyota HIACE
-KIA Pregio
-ALPHARD
-HYUNDAI H1
-isuzu ELF (15 seat)
-isuzu ELF (19 seat)
-mini bas (25 seat)
-medium bas (35 seat)
-big bas (45 seat)

Harga dijamin berpatutan dan jimat tentu dengan service yg tetap memuaskan hati..

harga kereta tersebut sudah termasuk :
-minyak/petrol
-parking
-tol
-driver meal
Per hari nye kereta boleh guna dari pukul 08AM hingga 10PM

kami juga menyediakan pakej hotel + transport seperti :
3D2N :
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

4D3N :
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

5D4N :
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)
**jangan ter agak-agak bila Tuan/Puan menginginkan pakej yang sesuai bajet..

Group yang telah kami layani adalah dari :
- Kelab Proton Malaysia
- UITM Malaysia
- TV3 Malaysia
- rombongan group shopping dari Brunei Darusallam
- etc

Service inshaAllah memuaskan, sila tengok pelbagai testimoni2 dari bermacam client kami dalam halaman facebook kami

hotel yang kami sediakan ada option 2 star/3 star/4 star bergantung sesuai keinginan, semua type hotel confirm with free breakfast buffet, wifi dan facility hotel lain nye

"YOUR COMFORT AND YOUR SATISFACTION IS OUR TRADITION"

Sila lawari TIPS BERCUTI JIMAT KAT BANDUNG, GARUT, BOGOR DAN JAKARTA

untuk mengenai pakej selengkap nya,Tuan/Puan boleh hubungi kami kat :

whatsapp : +62 83821789103
call : +62 8812057848
email : bandungamanahtour@yahoo.com
FB page : BANDUNG AMANAH TOUR AND TRANSPORT

Unknown said...





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera bagi kita semuanya
pembekal perkhidmatan kami yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema FREE AND EASY kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung,, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung

address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
Phone : +6282216910022
Whatsapp : +6282216910022
Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
Website : http://www.Baladewatour.com
www.tourmalaysiabandung.com

#Pakej dikekalkan sampai 2016 :)
Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
Termasuk Hotel/guest house & Transport

1). Budget pakej Full Board
a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 215/pax
b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 245/pax
c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 345/pax
**Pakej Includ :
-Hotel bintang 2
-Brekfes
-Privat transport
-Pemandu pelancong

2). Star Pakej Full board
a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 295/pax
b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 345/pax
c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..430/pax
**Pakej Includ :
-Hotel bintang 3
-Brekfes
-Privat transport
-Pemandu pelancong


Itinerary tour
1). Hari pertama (pick up airport)
Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

2). Hari kedua (jom shoping belah belah)
Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

3). Hari ke tiga (jom cari peranginan)
Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

4). Hari ke empat (sayonara)
Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..


1). Transport
> IDR: 400.000/Day
> Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

2). Hotel & transport
> MYR 180 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
> Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking

Transport facilities:
> Ac
> Audio video
> Kereta terbaru
> Supir yang ramah dan berpengalaman

address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
Phone : +6282216910022
Whatsapp : +6282216910022
Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
Website : http://www.Baladewatour.com
www.tourmalaysiabandung.com


Terima Kasih

BaladewaTour Agus Priyo Utomo
Marketing director Baladewa car tour & travel

hamzah saragih said...

4D3N MEDAN LAKE TOBA TOUR
(1Nite Parapat, 1 Nite Berastagi, 1 Nite Medan
--------------------------------------------------------------------
DAY 01 : ARRIVAL MEDAN – TEBING TINGGI – PARAPAT (L,D)
Arrival at Kuala Namu International Airport. After customs clearance, meet our representative and Tour Guide who will take you to start the tours by using tourist Coach or Van. Transfer to the local restaurant for lunch. Then, depart to Parapat-drive along the road which offers the endless view of Rubber and Oil Palms Plantations through the journey. Stop should be made at Pematang Siantar for shopping of local product such as Kacang Tumbuk “Ting Ting, Teng Teng”, Other snacks Etc. Arrived in Parapat then check in to hotel for overnight stay, the rest of the day is free on your own leisure. Dinner served at the local restaurant.

DAY 02 : PARAPAT – SAMOSIR ISLAND – BERASTAGI (B,L,D)
After breakfast at hotel, ready for Samosir island excursion by Boat to visits
Tomok village, to see the Tombs of The King Ompu Sidabutar & Shopping place. Ambarita village, to see the Traditional Batak village with ancient megalithic Furnitures. Return to Parapat for lunch at local restaurant. Afterwards proceed to Berastagi–a mountains resort with it’s refreshing weather and magnificent mountains scenery which has an abundance of Flowers, Vegetables and Fruits. En-route stops at Panorama Simarjarunjung hill (Sanitary stop),Sipiso-Piso waterfall. Arrived in Brastagi then to visit the Central Fruits Market (Shopping Place). Afternoon check in to hotel. The rest of the day is free on your own leisure. Dinner served at the hotel or local restaurant.

DAY 03 : BERASTAGI – MEDAN (B,L,D)
After breakfast, proceed on two hours down the hill to Medan. Visit Lumbini Park. Arrival in Medan then city sight seeing to visit a several points of interest such as the Maimoon Palace, Al-Matshun Grand mosque. After lunch at the local restaurant, and then proceed to the shopping areas as follow Danar Hadi Batik emperium and others whole Batik sellers in Medan, including to Pasar Ikan market and Malls. Afternoon check in to hotel for overnight stay. Dinner served at the local restaurant.

DAY 04 : HOTEL – AIRPORT (B)
After breakfast, free program before transfer to the airport for your flight home..END OF SERVICE





Thanks /Regards

HAMZAH SARAGIH Tour Guide Medan Sumatra Utara - IndonesiaTelp // WhatsApp : +62 821 602 111 06 Email : hamzahsaragih@ymail.com
Web : http://hamzahsaragih.blogspot.com
Facebook : Hamzah Saragih Ym : Hamzah SaragihBB : 512113B1

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Chegu Anuar said...

Bandung.. Nantikan saya.. Sy nk pegi dlm masa terdekat..

primera trans said...

Greeting traveler..
Jom...jom...
Cuti cuti Bandung with family
And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night with high quality services ;
▪ 4 pax price about 990K/105sgd/331RM

▪ 5 Pax Price about 924K/97sgd/308 RM

▪ 6 Pax price about 858K/90Sgd/286 RM

▪7 Pax price about 785K/78.5Sgd/238 RM
👠👓👞👟👒👗👜👢💰

Note : Package included
▪ Daily transport included driver, fuel, tol, parking, driver meals
▪ New car with 7 seater, full Aircon
▪ Daily mineral water
▪ Breakfast daily from hotel
▪ Daily tour (as costumer request)
▪ Hotel 3 star with 2 person inside
▪ Airport pickup and drop
▪ Tax and service
Hotel choice 🏤🏣🏢
▪ Tebu hotel ( riau street )
▪ Fave braga (inside shoping mall)
▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

More detail you can contact us
Primera Trans Bandung
Whatsapp : +6285 318 49 0001
Email : primeratrans@gmail.com
Website : www.primeratrans.com
Path : Primera trans
Facebook : Primera Trans Bandung

Happy holiday all🎶🎵📍📍🎉

Best Tour Bandung said...


Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
Supir / harga pakej bercuti ke bandung.
Pakej bercuti
Pakej 1 = Supir,Hotel,Makanan dan tiket lawatan [Per pax]
pakej 2 = Supir,Hotel dan makanan [per pax]
pakej 3 = supir dan hotel [per pax]
paket 4 = Khidmat supir sahaja [per day]

Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova/ Kia Pergio [7-10 seat]
Rate: IDR 550.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
WhatsApp +6282214268400
WhatsApp +6287825410700
FB Syarikat : Punaza Besttour
Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
Website : http://sewakeretamurahmelancong.com/sewa_kereta

NB : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.

Unknown said...

PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!

Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

JOM TEMPAH LAJU2 SESANGAT MURAAAAAAH, MACAM HARGA DURIAN RUNNTUHHHHHHH

Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

●7 seater 350K Rupiah

●8 seater innova 450K Rupiah

●9 seater pregio 500K Rupiah

●11 - 14 seater 600K Rupiah

●Toyota Commuter 15 seater 800K Rupiah

● Coaster / Van 18 seater 800K Rupiah

Rate daily sewa Kereta included :
☆ Driver as a vip guide
☆ Fuel / Petrol / Minyak
☆ Tol / Highway ticket
☆ Parking charge
☆ 8am to 10pm tour
☆ no extra charge if pegi kawah putih crater or tangkuban perahu crater

■■ Bus charter
• 31 Seater New jet bus
• 47 Seater New jet bus
• 59 Seater New jet bus


kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

+62 8956 0220 4291
+62 8956 0220 4291
+62 8956 0220 4291

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditourbandung@gmail.com
Fansfage : Irdi Tour Bandung

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Unknown said...

Assalamualaikum ..
ABIM TRANSPORT Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menanyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..
> Contoh Itinerary Tour
Seperti:
-Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
-Taman strawbery
-Sari ater hot spring
-Floting market lembang
-Lunch kampung daun culture & galery
-Shoping at rumah mode factory outlet
-Shoping at jalan ciohampelas
-Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)
Day 2
-Breakfast at hotel
-Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
-Lunch at simpang raya melayu resto
-Shoping at kedai tiga jeans factory
-Shoping at jalan riau factory outlet
-Dinner at Parit sea food
Day 3
-Breakfast at hotel
-Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
-Lunch at sederhana resto
-Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
-Dinner at Stones café
Package Rate :
-pakej transport+hotel (2pax)
*3D2N = RM 260/pax
*4D3N = RM 375/pax
*5D4N = RM 480/pax
-pakej transport+hotel (4pax)
*3D2N = RM180/pax
*4D3N = RM 260/pax
*5D4N = RM 330/pax
-Pakej transport+hotel (6pax)
*3D2N = RM 150/pax
*4D3N = RM 215/pax
*5D4N = RM 285/pax
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain
Sekiranya anda berminat menyertai percutian
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
http://abimtransport.blogspot.co.id/
http://pakejhoneymoonbandung.blogspot.co.id/
http://transportmurahkatbandung.blogspot.co.id/
http://pakejsuperjimat.blogspot.co.id/
http://pakejmurahgilerbandung.blogspot.co.id/
https://www.facebook.com/Abim-tour-and-rent-car-237179009806143/


Best Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
Supir / harga pakej bercuti ke bandung.
Pakej bercuti
Pakej 1 = Supir,Hotel,Makanan dan tiket lawatan [Per pax]
pakej 2 = Supir,Hotel dan makanan [per pax]
pakej 3 = supir dan hotel [per pax]
paket 4 = Khidmat supir sahaja [per day]

Harga sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [7-10 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [8-10 seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Armada kami siap hantar tuan/puan untuk menikmati cantik nya kota bandung,dengan harga jimat, sila hubungi whatsapp kami
WhatsApp :+6282214268400
WhatsApp :+6287825410700
FB Syarikat : Punaza Besttour
Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
Website : http://sewakeretamurahmelancong.com/sewa_kereta

NB : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.

TIARA TOURS said...

HORAS … !!! JOM KE MEDAN … !!! JOM KE DANAU TOBA … !!!
SALAM KENAL TUAN AND PUAN . MINTA IZIN NAK IKUT PROMOTE KAT BLOG TUAN / PUAN

PERKENALALKAN KAMI DARI AGENCY PELANCONGAN TIARA TOURS INDONESIA. KAMI ADALAH AGENCY PELANCONGAN YANG BER LICENSED DAN PROFESSIONAL. KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MELAWAT MURAH KE MEDAN, DANAU TOBA, BERASTAGI DAN TEMPAT – TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN.

PAKEJ LAWATAN LAINNYA KE PADANG, BUKIT TINGGI, BANDA ACEH, PULAU SABANG, JAKARTA , BANDUNG, JOGYAKARTA , BALI, LOMBOK, MAKASAR, BUNAKEN, MENADO, TORAJA.

PAKEJ DITEMPAH SANGAT MENARIK, HEMAT DAN LAYANAN BEST. PILIHAN HOTEL DAN BILIK BERSIH, MAKANAN MENU MELAYU / MOSLEM RESTAURAT (100 % HALAL ) DAN BERPASAL PERHIKMATAN KAMI DISOKONG BEBERAPA UNITS KERETA BARU DAN BUS PERSIARAN.

DISINI KAMI BAGIKAN PAKEJ MELAWAT KE MEDAN DAN KE DANAU TOBA
PROGRAM 04 HARI / 03 MALAM ( FULL SERVICE )
TAK ADA EXTRA BAYAR.
TAK ADA TIPU – TIPU !!!
HARGA PAKEJ 04 HARI / 03 MALAM MYR : 380 (10 ORANG )
HARGA PAKEJ 03 HARI / 02 MALAM MYR : 275 (10 ORANG )

ITINERAY :

DAY 1 : ARRIVAL – SIANTAR – PARAPAT
ARRIVAL AT KUALANAMU INTERNATIONAL AIRPORT. AFTER CUSTOMS CLEARANCE, MEET OUR TOUR GUIDE/DRIVER WHO WILL TAKE YOU TO START THE TOURS BY USING TOURIST COACH OR VAN. TRANSFER TO THE RESTAURANT FOR YOUR LUNCH. DEPART TO PARAPAT ALONG THE ROAD WHICH OFFERS THE ENDLESS VIEW OF RUBBER AND OIL PALMS PLANTATIONS THROUGH THE JOURNEY. STOP SHOULD BE MADE AT PEMATANG SIANTAR FOR SHOPPING OF LOCAL PRODUCT SUCH AS KACANG TUMBUK “TING TING, TENG TENG”, OTHER SNACKS ETC. ARRIVED IN PARAPAT THEN CHECK IN TO HOTEL. THE REST OF THE DAY IS FREE ON YOUR OWN LEISURE. DINNER WILL AT RESTAURANT

DAY 2 : SAMOSIR ISLAND – BERASTAGI
BREAKFAST AT HOTEL. BY BOAT / FERRY VISIT TOMOK VILLAGE, TO SEE THE TOMBS OF THE KING OMPU SIDABUTAR & SHOPPING PLACE. AMBARITA VILLAGE, TO SEE THE TRADITIONAL BATAK VILLAGE WITH ANCIENT MEGALITHIC FURNITURES. RETURN TO PARAPAT FOR LUNCH AT LOCAL RESTAURANT. AFTERWARDS PROCEED TO BERASTAGI–A MOUNTAINS RESORT WITH IT’S REFRESHING WEATHER AND MAGNIFICENT MOUNTAINS SCENERY WHICH HAS AN ABUNDANCE OF FLOWERS, VEGETABLES AND FRUITS. EN-ROUTE STOPS AT PANORAMA SIMARJARUNJUNG , SIPISO-PISO WATERFALL. ARRIVED IN BRASTAGI THEN TO VISIT THE CENTRAL FRUITS MARKET (SHOPPING PLACE). AFTERNOON CHECK IN TO HOTEL. DINNER WIL BE SERVED IN RESTAURANT.

DAY 3 : BERASTAGI – MEDAN
AFTER BREAKFAST. PROCEED FOR TWO HOURS DOWN THE HILL TO MEDAN. VISIT LUMBINI PARK. ARRIVAL IN MEDAN CITY SIGHT SEEING TO VISIT A SEVERAL INTEREST SUCH AS THE MAIMOON PALACE, AL-MATSHUN GRAND MOSQUE. LUNCH AT THE LOCAL RESTAURANT, AND THEN PROCEED TO THE SHOPPING AREAS AS FOLLOW DANAR HADI BATIK EMPERIUM AND OTHERS WHOLE BATIK SELLERS IN MEDAN, INCLUDING TO PASAR IKAN MARKET AND MALLS. CHECK IN TO HOTEL FOR ACCOMMODATION. DINNER AT RESTAURANT.

DAY 4 : HOTEL – AIRPORT
AFTER BREAKFAST AT HOTEL. FREE PROGRAM UNTIL TIME TRANSFER TO THE AIRPORT FOR YOUR FLIGHT HOME.



SERVICES TERMASUK :
• TRANSPORT
• PEMANDU PELANCONGAN
• HOTEL 3 BINTANG
• BREAKFAST 3X
• MAKAN TENGAH HARI 3X
• DINNER 3X
• SEWA KAPAN KE SAMOSIR ISLAND
• KARCIS / TIKET MASUK KE TEMPAT MENARIK
• MINERAL WATER

BILA NAK MELAWAT KE MEDAN, SILA CONTACT DAN TEMPAH PAKEJ DI :
TIARA TOURS INDONESIA
JLN. PANGLIMA DENAI NO. 76 MEDAN, 20227
LICENSED : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
TEL/FAX : +6261 - 733 59 765
EMAIL : tiaratoursindonesia@gmail.com
HP / WA +6281383535091
HP / WA +6285358982828
HP / WA +6285762820068

TERSEDIA LAYANAN SEWA KERETA DAN BUS PERSIARAN :
TOYOTA AVANZA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
SUZUKI ERITGA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
INOVA REBORN (05 ORANG ) MYR 175 / HARI
ISUZU ELF (11 ORANG ) MYR 235 / HARI
TOYOTA HIACE (11 ORANG ) MYR 320 / HARI
MEDIUM BUS ( 27 ORANG ) MYR 500 / HARI

NOTE :
HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK : DRIVER AND PATROL

Irdi Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Kami Irdi Tour, Punya pakej terbaru untuk menemani perjalanan Tuan/Puan Di Bandung, Jakarta, Jogyakarta.
Di Bandung mulai dari harga Transfort Rp 300.000 Tuan/ Puan Bisa menghabiskan masa seharian di Bandung.
Harga sudah include :
* Minyak
* Driver/ Guide ( Setia menemani tuan/ puan )
* Parking
* Private Transfort
* Tol

Exclude
* Entrance Fee ke tempat- tempat pelancongan untuk persons dan kereta.

List Harga sewa Transfort/ kereta perday nya.

* Suzuki Apv Rp 300.000/ Rm 94
* Toyota Avanza Rp 300.000/ Rm 94
* Toyota Inova Rp 400.000/ Rm 125
* Nissan Evalia Rp 350.000/ Rm 110
* Van Elf Short Rp 600.000/ Rm 187
* van Elf Long Rp 800.000/ Rm 250
* Pregio Rp 500.000/ Rm 157

* Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.

Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Blog : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Yuk segera boking dijamin Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi,
dan layanan yang di berikan sangat baik dan jujur sehingga Tuan/ Puan bisa menikmati cantiknya kota Bandung.

Agent tour and Travel said...

ASSALAMU ALLAIKUM. HORAS JOM KE MEDAN.SALAM KENAL TUAN AND PUAN .
DISNI KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MURAH KE DANAU TOBA, MEDAN, SAMOSIR ISLAND, DAN TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN.
Saya bersedia nak bantu Tuan and Puan untuk ikut melancong bersama
saya.

Contact :+6281263636746
Whatsapp:+6281520944993
Instagram: infotoursmedan
Facebook :1. Eza purba
2. pakej lawatan

TIARA TOURS said...

ASSALAMU ALLAIKUM ………….
SALAM KENAL TUAN AND PUAN . MINTA IZIN NAK IKUT PROMOTE KAT BLOG TUAN / PUAN
HORAS … !!! JOM KE MEDAN … !!!
JOM KE DANAU TOBA … !!!

KAMI DARI TIARA TOURS INDONESIA, ADALAH AGENCY PELANCONGAN YANG BERLECENSED & PROFESIONAL, SYARIKAT KAMI DISOKONG DENGAN BEBERAPA STAF YANG SANGAT BERPENGALAMAN DALAM PENGURUSAN PELANCONGAN KE INDONESIA DAN SYARIKAT KAMI DALAM MENEMPAH PAKEJ LAWATAN DISOKONG DENGAN KERETA/VAN/BUS PERSIARAN SENDIRI.

DISNI KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MURAH KE DANAU TOBA, MEDAN, SAMOSIR ISLAND, DAN TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN.
PAKEJ LAWATAN LAINYA TERSEDIA ; SEPERTI PAKEJ TOUR KE PADANG, BUKIT TINGGI, BANDA ACEH, PULAU SABANG, JAKARTA, BANDUNG, YOGYAKARTA, BALI ISLAND, LOMBOK, MAKASAR, BUNAKEN, MANADO, TORAJA DAN PULAU NIAS .
KALAU TUAN / PUAN MENEMPAH PAKEJ KEPADA SYARIKAT KAMI SEBANYAK 3X , KAMI AKAN BERIKAN 1 PERCUMA ( FREE OF CHARGE ) VOUCHER HOTEL BERBINTANG DAN KALAU 4X MENEMPAH PAKEJ KAMI BERIKAN 1X FREE TOUR SELAMA 03 HARI / 02 MALAM (KHUSUS LAKE TOBA TOUR SAJA)
DISINI KAMI BAGIKAN PAKEJ MELAWAT KE MEDAN DAN KE DANAU TOBA
PROGRAM 04 HARI / 03 MALAM ( FULL SERVICE )
TAK ADA EXTRA BAYAR.
TAK ADA TIPU – TIPU !!!
HARGA PAKEJ 04 HARI / 03 MALAM MYR : 380 (10 ORANG )
HARGA PAKEJ 03 HARI / 02 MALAM MYR : 275 (10 ORANG )

BILA NAK MELAWAT KE MEDAN, SILA CONTACT DAN TEMPAH PAKEJ DI :
TIARA TOURS INDONESIA
JLN. PANGLIMA DENAI NO. 76 MEDAN, 20227
LICENSED : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
TAX NO : 36 555 970 7 122 000
TEL/FAX : +6261 - 733 59 765
EMAIL : tiaratoursindonesia@gmail.com
HP / WA +6281383535091
HP / WA +6285358982828
HP / WA +6285762820068

TERSEDIA LAYANAN SEWA KERETA DAN BUS PERSIARAN :
TOYOTA AVANZA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
SUZUKI ERITGA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
INOVA REBORN (05 ORANG ) MYR 175 / HARI
ISUZU ELF (11 ORANG ) MYR 235 / HARI
TOYOTA HIACE (11 ORANG ) MYR 320 / HARI
MEDIUM BUS ( 27 ORANG ) MYR 500 / HARI

NUANSA INDAH TOURS said...

4D/3N MEDAN LAKE TOBA TOUR INDONESIA.
01 Night Parapat, 01 Night Berastagi, 01 Night Medan
---------------------------------------------
DAY 1 : Kualanamu Airport Medan – Parapat ( L,D )
Arrive at Kualanamu International Airport Medan, greeting service with Tour Guide. Stop at licensed money changer and to buy simcard/top up. Transfer to local restaurant for lunch. After lunch proceed to Parapat Lake Toba, drive along the beautiful road which offer the endless view of rubber, palm oil, cocoa plantation and paddy fields. Enroute stop at Patent Shop for buying local food products named Teng Teng, Ting Ting, etc. and then proceed to Parapat. Arrive at Parapat Lake Toba , check in to Hotel for accommodation. Dinner at Hotel. Free Program .

DAY 2 : Parapat – Samosir - Sipiso-piso - Berastagi ( B,L,D )
After breakfast at Hotel, cruise the Lake Toba by Ferry Boat about 45 minutes for visiting Tomok Village to see the old grave stone of King Sidabutar ( for FIT), ( For GIT) continued to visit Ambarita Village to see the old chairs stone and execution place made by King Siallagan. Back to Parapat transfer to local restaurant for lunch. After lunch tour continued to Berastagi. Enroute stop at Simarjarunjung to enjoy Ginger Tea and Pisang Goreng (Personal account). Stop at Sipiso Piso waterfall to see the waterfall about 110 meters and to see the extraordinary view of Lake Toba from Northern. Proceed to Berastagi upon arrival at Berastagi visit Central Fruits Market for buying tropical fruits and flowers. Check in to Hotel, dinner at Hotel.

DAY 3 : Berastagi – Medan ( B,L, D)
Breakfast at Hotel back to Medan via Sibolangit and Sembahe about 2 hours drive. Arrive in Medan visit Maimoon Palace to see the Palace Of Sulthan Deli which built in 1888, an then visit Souvenirs and Batik Shops. Lunch at local restaurant. After lunch visit Medan Mall. If you want to do branded shopping we will take you Sun Plaza (Sogo) or Plaza Medan Fair. Afternoon check in to Hotel, dinner at local restaurant.

DAY 4 : Medan - Kualanamu Airport ( B )
Breakfast at Hotel, then free and easy until transfer to Airport for your next destination. Friendly and Religius your holiday.

Include :
Hotel and breakfast, lunch 3x, dinner 3x, transport+driver+BBM, ferry boat to samosir island, Entrance fee and ticket objek wisata, parking, tol /Highway

Not included :
Optional programs, tipping driver and tour guide.

Thanks/Regard
Akfansyah tour guide Medan Sumatra Utara - Indonesia.
Telf // WhatsApp : +6281262388907
Facebook : Akfan
Instagram : Akfansyah Lubis
Email : akfansyah123@gmail.com
Web : www.packageholidayindonesia.com
Provide # package tour # Adventure # Tracking & Haiking # Rafting #

primera trans said...

Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan, Abang / Akak
Kami dari Primera Trans Bandung, penyedia layanan Transportasi Wilayah Bandung - Jakarta dan sekitarnya
Jom cuti2 Bandung,
284 RM/ kepala
4 Hari 3 Malam
Murah tapi tak murahan..
harga budget service 5 star...
Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

sudah masuk sekali
✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
✅ Tea maker dalam bilik
✅ Makan pagi
✅ Airport transfer
✅ Transport untuk tour 4 hari
✅ Supir yang ramah dan berpatutan
✅ Minyak
✅ Tol
✅ Parking
✅ No tipu tipu
✅ Kereta with good aircon

Minat dapat hubungi kami

whatsapp admin jangan lupa
+6285318490001
email : primeratrans@gmail.com
facebook : https://www.facebook.com/primeratransbandung/
instagram : https://www.instagram.com/primera_trans/
google maps : https://goo.gl/maps/aDcWqUCybVxkMfe2A
website : https://primeratrans.blogspot.com/
: https://primera-trans-bandung.business.site/