Thursday 9 May 2013

Mengapa Pengundi DUN Nilai Pilih Calon DAP sebagai Wakil Rakyat??

Assalamualaikum.. Dan Salam Sejahtera.



Aku rasa mau jugak sebulan tak abis aku bercerita tentang keputusan PRU13 terutamanya kawasan berfokus di Nilai.. Calon BN Mr. Gan Chee Biow tewas dengan Calon DAP, J.Arul Kumar... Kepada penduduk sekitar Nilai / Mantin yang masih belum memahami situasi harapnya dapat la mendapatkan informasi daripada insan2 yang lebih awal menetap di Nilai tanpa membuat penilaian yang sewajarnya.. Aku sendiri berasa kecewa dengan kekelahan Mr. Gan Chee Biow kerana sepanjang aku mengenali beliau, sejak 2008.. Beliau la insan wakil kerajaan BN yang selalu turun padang.. Kalau nak kata dia service tak bagus, maybe 2012 baru dia cari pemimpin2 masyarakat utk bagi 'umpan'.. Tapi dah 5 tahun dia bersama masyarakat terutamanya kawasan PCH yang berkali-kali aku bgtau walaupun jumlah pengundi PCH ni sejumlah yang kecil, namun service dia tanpa berbelah bagi.. 

Sejak DAP dipilih jadi wakil rakyat Nilai (2008-2013), batang hidung pun tak pernah nampak.. Kecuali sekali sahaja masa Persatuan Penduduk PCH mula-mula ditubuhkan awal 2008 dulu.. Masa tu belum kenal dengan Mr. Gan lagi.. Sepatutnya YB Yap yang dah ada nombor contact wakil masyarakat PCH, namun terus senyap sehingga PRU13.. Inikah wakil rakyat yang boleh memberikan perkhidmatan kepada masyarakat??

Aku takmau berbicara tentang pengundi Cina yang TOLAK BN.. Sebab itu adalah isu nasional bukan hanya di Nilai.. Kepada rakan-rakan baru di PCH, harap2 faham perkhidmatan yang telah diberikan oleh Mr. Gan Chee Biow sebelum ni bukan hanya melihat kepada permukaan tapi perlu menyelami dasar lautan. Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahi memikul.. Cuba anda sebagai seorang calon yang bekerja all out tapi kalah dengan seorang yang baru yang belum pernah memberikan perkhidmatan kepada rakyat.. Mahukah anda untuk terus memberikan perkhidmatan???

Kadang-kadang sebelum kita bijak berbicara, letakkan lah dulu diri kita ditempat yang ingin kita perkatakan itu.. Sanggupkah kita?? Mampukah kita?? Layakkah kita?? Kalau Pusat Khidmat Barisan Nasional Mantin ditutup sekalipun, saya amat bersetuju.. Pergilah cari YB Nilai.. Mungkin dia boleh membantu anda..

Sekian.

1 comment:

Anonymous said...

saya bersetuju dengan pandangan tuan blog..