Wednesday 21 November 2012

Hari Terakhir Bercuti di Pantai Timur

Salam semua rakan2 blogger..

4-5 hari ni memang tak sempat nak update blog ni sebab agak sibuk dgn mcm2 urusan di dunia ni.. Kesian kat blog aku ni..

Kali ni aku nak bercerita keseluruhan percutian kami sefamily ke negeri di Pantai Timur bermula di Cherating - Kuala Terengganu - Kota Bharu.. Cherating dah abih bercerita.. Aku sambung balik la ke Terengganu..

Dr Cherating ke K.Terengganu boleh tahan jugak jarak dan masa nya. Aku tgk dr segi kilometer tak la jauh sangat, lebih kurang 150km ke KT. Tapi perjalanan ambik masa mau 3jam lebih jugak ooo.. Tapi boleh la tahan sebab jalannya menyisir pantai.. Banyak la pemandangan yang dpt ditengok..

Dalam pukui 4.30pm aku sampai ke KT. Terus check-in di Hotel Felda Residence.. Harga di Felda Residence kalau walk-in RM220.. Tapi aku dah booked awai.. RM150.00 untuk semalam standard room.. Harga tu utk Kad Pengenalan beralamat Felda.. So, aku guna la nama wife aku.. Harga tu bilik termasuk breakfast utk 1 orang.. Saja aku ambik b/fast utk 1 orang sebab aku nak tgk apa menunya dulu esok pagi.. Pada aku rugi bayaq mahai2 dengan makanan yg tak seberapa, baik aku makan pagi kat warung..

Masuk bilik.. agak mengecewakan.. aku bagi 2 bintang saja.. TV pun 21 inci saja.. Aku dok tgk website gambaq bukan main lawa lagi.. Phuuiiii!!.. Utk kwn2, tak payah dok kat Felda Residence ni.. Memang nampak lekeh laa...

Habis mandi solat semua, aku teruih keluaq.. Pi mencari udann sotong celup punya satu hal daaa.. merata aku mencari, maklumla takdak GPS.. Akhirnya jumpa kat Pantai Kepayang jalan nak ke Lapangan Terbang.. Pekena la aku dan anak bini.. Boleh la tahan..

Kat Terengganu ni selesai la cerita.. Yang paling banyak dibeli ialah , huhu.. Sutera.. 6 pasang.. aku 2 pasang, wife aku 4 pasang.. Harga sepasang antara RM150 - RM230.. Sutera saja RM1040.. Tak pa laa.. bukan selalu nak mai Tganu pun.. Yang lain2 tu beli kopok dan sikit souvenir...

@Tune Hotel KB - 2 malam

@Ikan Bako Tok Bali

Dina dengan sepupu dia @ Pantai Cahaya Bulan

Oh my darling.. tengah menyoal selidik adik yg dok colour batik tu

Ha.. Tuu diaaa kakak2 aku dr Penang.. Dok ready nak follow aku ke Nilai dr KB

Pilih sayang.. Pilih... Abg bayokan,,, Huhu
Ish.. banyak keja la nak buat, assigment pun tak siap lagi.. Esok la aku sambung.. Bye..

Anum said...

seronoknya sis

are_lin@yu said...

wahh beznya siap buat batik tu..hihi

♥ Vna ♥ said...

dah lama tak ke pantai timur...