Tuesday 4 September 2012

Marhaban & Jamuan Raya

Salam Aidilfitri.. Rasanya masih belum terlambat untuk ucapan raya tu... 

Tanggal 3 September 2012 ( 16 Syawal ), alhamdulillah bersyukur ke hadrat Allah s.w.t sebab aku & family dengan rezeki kurniaanNya, dapat kami membuat Jamuan Raya dan marhaban serta doa selamat untuk mak mentua aku yang akan menunaikan haji pada 20.9.2012... Memang dah menjadi tradisi lorong aku ( PCH 8) untuk buat jamuan raya setiap tahun. So, tak sedap jugak bila tak buat.. Kebetulan pulak mak mentua aku dah dapat tarikh ke Tanah Suci, maka jadilah aku buat majlis sikit...



Bermula lepas Maghrib, jemaah surau dan jiran2 dekat rumah dipimpin oleh jiran aku, Ustaz Ikmal Zaidi ( Mursyid Imam Muda 2), berlangsunglah marhaban serta doa selamat sebagai permulaan majlis. Alhamdulillah.. selesai semuanya.. Pada mulanya, Ustaz Safuan cadangkan lepas Isyak, aku pulak kurang bersetuju sebab dah sms tetamu mai lepas maghrib.. Kang lama sangat tunggu orang surau.. So, buatlah la jugak lepas Maghrib.. aku bgtau Ustaz Safuan, mana yang ada laa.. Hahaha..



Tentang tetamu, aku jemput jiran2 serta kwn2 kat taman ni, kemudian kawan2 sekolah aku ( yang versi lelaki saja la, hahaha ) kwn2 luar taman.. Alhamdulillah.. Ramai jugaklah yang datang.. Aku n family nak ucapkan ribuan terima kasih buat semua tetamu yang hadir.. Al-maklumlah.. aku ni orang perantau, tak ada sedara-mara yang dok dekat2 sini.. jadi, jiran lah saudara-mara aku.. 





Tantang menu, order saja dengan Abang Asmadi.. Abang Asmadi ni memang aktif berkatering.. senang betoi aku order dengan dia.. harga memang berpatutan.. Sapa yang dok area Nilai dan nak order dengan dia, memang boleh sangat.. Lagipun dia duduk setaman dengan aku dan aku pun banyak jugak rekeman kan dia kalau function2 taman aku ( satu ketika dulu laa ).. Yang penting, abang Asmadi hantar dan set barang, makanan.. pastu jam 11malam, dia datang dan collect semua barang.. Pinggan pun dia nak basuh walaupun berkali-kali aku kata biaq aku yang basuh.. terima kasih broo..

Akhir sekali, pukui 11.30pm, selesai tetamu balik.. apa lagi, mengemop la cik isteri aku sebab aku sebenonya demam hari majlis tu.. terima kasih jugak la kat mywife...

No comments: